Priča o biciklima

Gradski, cruiser i fixed gear bicikli – proveri zašto je svaki bicikli iz naše ponude poseban na svoj način.

bicikli iz naše ponude

Osnovne karakteristike naših bicikala

Gradski, cruiser i fixed gear bicikli

Svi bicikli iz naše ponude su jednostavnog dizajna sa ramom od tankih čeličnih cevi. Akcenat je pre svega na jednostavnosti, udobnosti i naravno kvalitetu delova koje koristimo.

To su bicikli sa malim brojem brzina, jednostavni za vožnju i za održavanje. Uglavnom ih pravimo u varijantama kontraša bez brzina ili sa Shimano Nexus kontra glavom sa integrisane 3 brzine. Postoje i opcije sa klasičnim Shimano menjačem sa 7 brzina.

Za posebnu udobnost zaslužan je kvalitet sedišta italijanskog proizvođača kao i mogućnost podešavanje njegove visine. Dodatnoj udobnosti doprinosi i mogućnost biranja oblika volana kao i podešavanja njegove visine.

Bicikle nudimo u varijantama sa ili bez blatobrana i štitnika lanca, uz mogućnost dodavanja dodatne opreme kao što su prtljažnik, pletena korpa ili drvena gajbica ili čak sedište za dete.

Ukoliko želiš da uživaš u jednostavnoj gradskoj vožnji, ovo su bicikli za tebe.

pravi-gradski-bicikl-moj-bicikl
gradski-bicikli-moj-bicikl
gradski bicikli

Idealni za udobnu gradsku vožnju

Modeli muških gradskih bicikala su BaronGradski, a modeli ženskih gradskih bicikala su Evropa i Kneginja.

Veličina točka je 28″ i bicikli su uglavnom namenjeni vozačima od 165 do 190 cm visine.

cruiser-bicikli-moj-bicikl
cruiser bicikli

Idealni za laganu rekreativnu vožnju

Model muškog cruiser bicikla je Kruzer, model ženskog cruiser bicikla je Vinjeta, a univerzalni cruiser model je Baš-Čelik.

Veličina točka je 26″ i bicikli su uglavnom namenjeni vozačima od 160 do 185 cm visine.

fixed-gear-moj-bicikl
fixed gear bicikli

Jednostavni i uzbudljivi

Fixed gear je bicikl kod kojeg postoji kruta veza između zadnjeg točka i zupčanika. To znači da kad se okreće zadnji točak okreće se i zupčanik, a samim tim i pedale i tvoje noge moraju neprestano da budu u pokretu. Treba malo vremena da se navikneš da pri postignutoj željenoj brzini nastaviš da vrtiš pedale, inače će te bicikl sam opomenuti. Ovo takođe znači da ako želiš možeš da voziš bicikl i unazad. Mada, to je lakše reći nego uraditi.

Ono na šta treba da obratiš pažnju jeste da je na uzbrdici potrebno rasteretiti zadnji točak i preneti težište tela napred. Na nizbrdici opet treba da kontrolišeš brzinu bilo kočnicama bilo korišćenjem kontra sile na pedale, odnosno zupčanik i zadnji točak. Naravno, ovde je opet najvažnije da ne zaboraviš da čak i tada moraš da vrtiš pedale, iako sporije. Posebno treba da vodiš računa o naglim, oštrim skretanjima. Upravo, opet, zbog stalnog okretanja pedala pazi da pedalom ne zakačiš tlo i ne izgubiš ravnotežu.

Fixed gear bicikl je lagan, nema brzine, menjače, masivne zupčanike. Mi smo mu stavili kočnice, mada mu ni one nisu neophodne. Jednostavan je za održavanje, teže spada lanac prilikom vožnje i duže traje. Lakše ćeš postići i održati brinu koju želiš, bez podešavanja brzine na menjaču. Imaćeš bolji osećaj terena i brzine kojom se krećeš. Ukratko osetićeš mnogo bolju povezanost s tvojim biciklom i brže ćeš postići bolju formu.

Flip-flop

Većina ovakvih bicikala, kao i naš, ima tzv. flip-flop zadnju glavu. To znači da ako skineš zadnji točak i okreneš ga za 180° dobijaš klasičan freewheel točak, odnosno klasičan bicikl s jednom brzinom koji će ti možda ipak više odgovarati.

O fixed gear i singlespeed biciklima se sve više priča. Zbog svoje jednostavnosti, namene i dizajna sve više su popularni, posebno u urbanim sredinama.

Korpa
Scroll to Top